Tuesday, November 24, 2009

New Hobby.. Yeah...


Baru-baru ni, aku dah mula minat dengan fotografi. Bayangkanlah subjek fotografi yang aku amik time diploma dulu, subjek yang aku tak minat langsung sebab bagi aku tangkap gambar ni kerja orang yang cuma ada talent dan ada mata seorang jurugambar je. Secara terus-terang, aku ngakuler yang aku ni memang takde bakat dalam fotografi.

Well, bolehlah dikatakan semua gambar yang aku amik still di tahap amatur or paling teruk pun budak tadika pun boleh tangkap gambar macam ni. Tapi aku tak malu pun dgn gambar yang aku tgkp sebab at least aku semua gmbr yang aku amik tu, aku sendiri yang tangkap.

Buat masa ini, aku masih lagi sedang membaiki cara menangkap gambar, belajar camana nak adjust lighting, shutter speed, lens dan memacam lagi. Semuanya aku belajar sendiri sebab kalo minta org yg terer tgkp gmbr ajar, tak semestinya dia nak share ilmu fotografi dgn aku.

So jalan terbaik, belajar sendiri sama macam time diploma dulu. Aku belajar sendiri camana nak guna Illustrator, Photoshop, Director, Flash, 3D MAX dan memacam lagi takde plak sapa-sapa pun yang ajar aku even aku dah tanya camana nak buat tu, camana nak buat ni. Lecturer time diploma masa tu memang bukan semuanya ikhlas nak mengajar sebab diorg lebih suka melibatkan diri dgn politik fakulti. (Nasib baik time aku study degree balik, hamba politik tu tak mengajar lagi)

Yang penting, lantaklah apa orang nak kata, janji aku suka apa yang aku buat... Huahuahuahua.. ^_^

No comments:

Post a Comment