Saturday, April 23, 2011

Nenek pernah kata....

Nenek pernah kata "Orang yang tak pernah mengalami kegagalan dalam hidup takkan berjaya dalam hidup..."

Apa kaitan dengan ayat nenek aku dengan entri ini? Sebabnya aku pernah give-up dalam industri fotografi ini gara-gara perbuatan orang tertentu dan selama 3 tahun juga aku gantung kamera...

Minat nak tangkap gambar itu masih ada tapi perlu la fikirkan juga tujuan nak shot gambar dan pada tahun 2009, seorang pensyarah bernama encik Ronaldi tiba-tiba suruh aku shot gambar untuk event Digital Exhibition Comic 2009.

Aku time tu blur gak sebab dah 3 tahun lebih tak tangkap gambar, confirm semua skill yang aku belajar masa zaman guna kamera analog (Ya, time tu aku pakai FM2.. Zaman pak cik dulu manada pakai DSLR macam sekarang ni... Gagagagaga :D)
Disebabkan tindakan lecturer ini, minat aku nak shot gambar sudah terccetus semula... Ini jasa encik Ron ni, sebab tindakan spontan beliau menyebabkan aku nak menceburi semula bidang fotografi ni... :D


Sebab dah 3 tahun lebih tak tangkap gambar, so takyah cakap banyak, confirm dah berkarat macam besi karat la skill2 yang selalu aku praktiskan dan nak dapat balik semula skill yeveret ayng aku selalu pakai especially strobist + available light lagi susah berbanding basic dia....

This time aku serius & tak nak give up lagi... Hihihi :p

No comments:

Post a Comment