Monday, January 4, 2010

Tahun Baru 2010, Semester Baru Juga...


Perghhh, lama gila tak update blog ni. Maklumlah sibuk sangat masa cuti sebulan ni. Nak rehatkan minda aku yang dah penat dengan permainan dunia ini...

Lupa nak kata, Selamat Tahun Baru untuk semua kawan-kawan~~
Apa agaknya azam korang semua tahun ni? Azam aku? Sama macam tahun-tahun yang lepas juga.

"...Aku berazam semoga tahun ni aku dapat mengcontrol mulut aku dari sumpah seranah orang yang suka buat aku marah. Tak mau lagilah sebut-sebut organ perkumuhan lelaki dan perempuan tak kira dalam apa bahasa pun..."

Cukuplah, dah nak dekat 30 tahun ni, aku patutnya jadi contoh yang baik pada kawan2 gua yang muda. Satu hari nanti aku kena jadi mentor untuk generasi muda juga (Ececece :P)

Mulai 4.01.2010 ni, bermulalah semester baru untuk pengajian Ijazah Sarjana Muda dalam Seni Reka Grafik di UiTM Shah Alam. Dah semester 4 ni, lagi 2 semester lagi baru aku boleh grad.

"...Kalau ada rezeki, mungkin aku nak sambung Master...."

Sepanjang aku study kat UiTM ni, aku dah jumpa kawan-kawan dengan perlbagai jenis personaliti. Boleh dikatakan pengajian aku di peringkat ini memang happening dan terlampau lawak takdalah glooming time diploma dulu. Sebabnya bila dah mecam-macam jenis personaliti disumbat dalam satu tin kosong, bolehlah korang bayangkan apa yang jadi kan?

Nasib baik ada juga lecturer lama yang pernah mengajar aku masa Diploma dulu masih cam muka aku walaupun dah nak dekat 5 tahun tak jumpa dan wajah aku pun dah banyak berubah.

Soalan yang paling tak boleh blah masa aku study, ada yang tanya:

"Dah tua-tua ni, kenapa nak sambung belajar lagi ni? Patutnya umur macam kau ni dah boleh kawin dah..."

Soalan yang aku malas nak jawab. so aku jawablah dengan senyuman. Nenek pernah kata senyuman tu satu sedekah... Hehehe

Untuk semester ini, FSSR (Fakulti Seni Lukis Dan Seni Reka) dah buatkan laluan pejalan kaki kat bukit sebelah FSSR, so takdalah lagi pelajar diorang bersusah-payah panjat bukit nak pergi kelas.

Oh yes, Studio Grafik dah pasang aircond dah, best ni. Puan Jamizan pun kata diorg tgh dalam proses nak pasangkan 30 PC baru... iMAC model yang terlatest ke puan? Hehe

Yang tak bestnya, FSSR dah pasangkan palang auto sebab tak mau ada masalah kesesakan parking lagi macam semester lepas. Aiyo, kalo aku tahu awal-awal, patutnya aku beli motor Ducati, bukannya MYVI..Huhuhu... Tapi mungkin dalam 5 tahun lagi aku nak pakai Satria NEO plak. Doakan jer k...

Masalah pendaftran kumpulan? Masalah yang sama setiap kali semester baru bermula. Sian plak dengan student group lain sebab group lama diorang dah kena eliminated so maknanya diorang kena masuk group lain lah. Tapi masalahnya, satu group cuma boleh sumbat 30 orang je, so sapa cepat dia dapat. (Nasib baik aku dah daftar awal-awal sebab 'orang dalam' nasihatkan aku daftar awal sebab next semester group maybe nak kena dikurangkan...) Pada pemerhatian gualah, group C lah yang jadi pilihan ramai pelajar..

Dei, group D pun best apa :P

See you in da next class kalo aku tak bz ya ^_^
04.01.2010

No comments:

Post a Comment